JADUAL PENGAJIAN SEPANJANG SEMESTER 1 2012/2013

Jumaat, 28 September 2012

Kembara Kolej Tun Syed Nasir, Cheras


Assalamualaikum

salam Anok-Berghanok semua ..

Sebelum menaip sepatah dua kata, admin nak minta maaf kerana terlambat update blog kesayangan ini. alasannya ialah kerana hendak siapkan proposal untuk thesis. Dalam kita aktif berpersatuan, pelajaran jangan ditinggalkan. Dahulukan yang penting sebelum yang penting. Kitalah yang menentukan mana satu yang lagi penting dalam menentukan masa hadapan kita. Bijaklah mengatur waktu untuk kedua-duanya sekiranya kita tidak mampu menentukan tahap kepentingan kedua-dua perkara ini..

Admin bukan pakar motivasi tetapi berkongsi resepi turun-temurun dari mantan-mantan exco PERDANA. Dengan harapan Anok-Beraghanok sama-sama berjaya dalam mendaki PEMBUKITAN di Universiti Kebangsaan Malaysia ini (ayat pres Farhan hahaha,mungkin sebab ukm ni banyak bukit kot).

Ehh, dah panjang mengarang ni, kita balik ke kembara KTSN tujuan asal kita. 

Al Kisah bermula pada petang ahad 17 september 2012 yang sejuk, awan mendung bagaikan hendak hujan, angin kencang bagaikan hendak ribut, hati bergelora bagaikan hendak menghampas jiwa apabila  mendapat perkhabaran tentang jemputan dari jaksa tentang Minggu Pengenalan Persatuan dan Kelab di KTSN yang bakal berlangsung 18 september hingga 19 september 2012.










Hati tak tenang tiada siapa yang tahu. 
esok program, ape pun tak ada kat bilik tu.. :(


Malam itu, kami bertungkus-lumus menyiapkan beberapa perkara yang perlu dibawa keesokkan hari.
Program Minggu Pengenalan Pelajar dan Kelab di KTSN bermula pada pukul 8 malam. Jadi kami ada 23 jam sebelum berangkat ke Cheras.

persiapan printer oleh Big Brother.

 sepasang handphone sedang berehat.

 khusyuk admin nih..bagus-bagus..hehehehe

 proses penguntingan book mark..design by admin..hahaha

 dalam bilik dah penuh, tempat baru sebelah kanan bilik..

exco pendidikan kita..cute. 
apa rahsia kulit putih berseri bagaikan disyurga itu?

tempat hujung bilik persatuan dan kelab, proses liminet.

sebelah kiri bilik perdana, proses pasang reben oleh exco romantik.

 big bos ke ni?

tempat rahsia (yang tak berapa rahsia).

 cekal dan tabah.

tempat baik punya.

 semua duk cari tempat ni, bilik perdana ada sape je?

 posing gadis ayu.

 the killer..
saksikan dipawagam..
coming soon.


antara possing-posing unik yang digayakan untuk hilang ngatok..
 
 hello, anybody there.?
 

 'kelik lambak ckit male ni, ado kijo..koci bilik amik doh ni.'
solihah ada roomate ke?


jam menunjukkan hampir pukul 1 pagi, inilah antara muka yang tak ada life.


 presiden kita ada lagi disitu nampaknya.

 exco pendidikan kita cekal membuat tugasan.. bagus..

'hoh, dio geng gitu, bazir tu. meh nok ajar, ore geng gini.. (letak gam bintik-bntik)' presiden farhan.
'hehehe.. :).' solihah.
'pres, bilik perdana ini banyak lagi gam. boleh refill lagi'. Admin.


 bulan berganti matahari,
malam berganti siang..

  • fail? check.
  • pamplet?  check.
  • jadual? check.
  • baju nak bagi arina n muaz? check.
  • book mark? check. 

dah bawak kot semuanya..
pengembaraan bermula..
 

 kereta sewa  erk.
'Perdana buke tak dok duit, ado banyok, tapi tok de nok gi beli. kito sewa keto jah deh'. presiden Farhan.
':). baik pres'. kami.

the passenger.
caming soon di pawagam.

 the driver.
nantikan kemunculannya..



 yeah..we half way there.. :)

 what the...???
nak pergi mana  sebenarnya ni erk?
KTSN kat mana dah?

jawapannya..
we are lost!!!!macam dalam citer lost tu..
ini betul-betul, bukan cobaan..

dah la sesat :(
minyak habis pulak :(
we are in the middle of nowhere.. :(

tapi dengan kuasa Allah yang maha Esa lagi Maha Mengetahui, Dia turunkan mamat india ni untuk tarik kereta kami sehingga sampai ke stesen minyak.

'Rm 30 ye dik'. mamat india.

pengembaraan yang tersekat ini pun bermula kembali.

 'maghrib dah ni? kita kat mana ni?'monolog kami.
lebih kurang pukul 10 kami pun sampai..
 :( tapi :)


 antara adik FTSN yang daftar.










day 2..
tak sesat dah. :)
 













kami.


insyaAllah ketemu lagi kita.
semoga ukhwah ini akan terus terjalin hingga hujung nyawa..
 
sek kito jange pecoh!!!



4 ulasan:

  1. kenangan bersama anok beranok

    Yusof Zawawi

    BalasPadam
    Balasan
    1. kenangan terindah..

      admin..

      Padam
  2. Balasan
    1. kerana dididik oleh mantannya yang terbaik..

      admin..

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...